Humanizing business processes and data science solutions through Human-Data Interaction

Bedrijfsprocessen en data science-oplossingen menselijk maken door mens-data-interactie

Bij Bright Cape stellen we de mens centraal. Wij zorgen ervoor dat onze data-oplossingen naadloos aansluiten op de wens en behoefte van zowel jouw organisatie, als de mensen die dag in, dag uit met het product of het proces moeten werken.

Als strategische designers met data-affiniteit, focussen we ons voornamelijk op uitdagingen in de optimalisatie van complexe bedrijfsprocessen en backoffice-applicaties. We maken problemen zichtbaar, sporen pijnpunten op en brengen vereisten data-gedreven in kaart. Zo combineren we de kracht van data analytics met methodes en technieken uit customer experience (CX) en user experience (UX) research en design.

Aan de hand van data-gedreven inzichten en analyse, helpen we jouw organisatie graag verder om processen efficiënt, actiegericht en gebruiksvriendelijk in te richten. Zo voegen we blijvende waarde toe voor jouw organisatie.

“Wij verbinden mens, data en technologie om te zorgen dat onze oplossingen voldoen aan de daadwerkelijke behoeften van onze klanten en hun medewerkers”

De juiste vragen aan de juiste mensen op het juiste moment

Human Data Interaction designers kijken naar het grotere plaatje. Onze experts inventariseren jouw data, systemen en bedrijfsprocessen, en brengen de samenhang overzichtelijk in kaart.We stellen de juiste vragen, aan de juiste mensen op het juiste moment. We denken technisch met je mee, maar faciliteren ook de benodigde interactie en dynamiek binnen je organisatie. Dit stelt ons in staat om zowel grote en complexe informatiestructuren uit te zetten, maar ook alle benodigde stakeholders in het proces op de juiste manier te kunnen betrekken.

Samen gaan we kijken waar je het best mee wordt geholpen. Door eerst te bepalen waar je data voor in wil zetten en op basis daarvan een plan te maken, of door te brainstormen over de mogelijkheden met data binnen jouw bedrijf. Door de focus te leggen op de mensen, zet je als organisatie direct een belangrijke stap richting veranderingsmanagement. Met een deel van je organisatie al als ambassadeurs van je product én je proces draag je direct bij aan een groter draagvlak in je organisatie voor jouw product of service.

“Onze experts combineren de kracht van data met user experience research en design om gebruiksvriendelijke oplossingen te creëren gebaseerd op echte data”

Tastbare en meetbare resultaten

Wij gaan graag zo objectief mogelijk te werk. Zo zorgen we er bijvoorbeeld voor dat we de impact van ons werk voor je meten met diverse performance metrics. Op deze manier brengen we niet alleen nieuwe inzichten, maar ook de tastbare resultaten van ons werk zo volledig en valide mogelijk in kaart.

Wij combineren design methodieken met data analytics om oplossingen te creëren die gedragen worden door je hele organisatie

Iedere casus is maatwerk. Op basis van de specifieke situatie van jouw organisatie, zetten we passende methoden en technieken in vanuit customer experience (CX), user experience (UX) research en design en psychologie. Om deze inzichten te versterken, maken we daadwerkelijk menselijk gedrag op processen meetbaar inzichtelijk via process mining, (web) analytics, logging systemen en meer. Zo krijg je als organisatie inzicht in de daadwerkelijke processen en de behoeften en gedragingen van gebruikers en werken we samen naar een oplossing die gedragen wordt door je hele organisatie.

Kunnen wij je helpen?

Wil je als bedrijf meer waarde halen uit je data, maar heb je hier richting bij nodig? Is er een bestaand product waarvan je de adoptiegraad en uitrol zo effectief mogelijk wil laten verlopen? Of wil je een tool of dashboard zo gebruiksvriendelijk en betekenisvol mogelijk inrichten?

Onze expertise in Human Data Interaction helpt onze klanten om de verbinding tussen mens, data, business en technologie te leggen waarmee je het verschil maakt:

  • Voorkomen van onnodige herzieningen, rework en onnodige kosten door scherp te krijgen voor wie en waarom je doet wat je doet.
  • Definiëren van waardevolle oplossingsrichtingen voor jouw businessproblemen met human-centered design methodieken.
  • Het vergroten van het draagvlak voor implementatie van een de oplossing binnen je organisatie.
  • Grotere gebruikstevredenheid van producten en services door verhoogde efficiëntie, effectiviteit, en een algeheel betere gebruikservaring en klantbeleving.
  • Optimaliseren van bedrijfsprocessen door de mens centraal te zetten en de data en techniek op basis van menselijke behoeftes in te richten.

Wil jij ervoor zorgen dat je bedrijfsprocessen en producten aansluiten op de daadwerkelijke behoeften van je medewerkers?