In het dynamische landschap van het bankwezen stond onze klant voor de uitdaging om veel data te hebben uit verschillende bronsystemen, waarbij het onder andere moeilijk was om de data direct beschikbaar te hebben voor de data-analisten en scientisten. Het was moeilijk om een overzichtelijk beeld te krijgen van hun klanten en om de verschillende data te combineren voor verschillende soorten analyses, zoals netwerkanalyses en fraudedetectie. Het ontbreken van één ‘single source of truth’ vroeg om een transformatieve oplossing.
De bank zag de noodzaak in van een uniforme analyseomgeving. Het doel was om een gecentraliseerd platform te creëren voor de invoeren transformatie van data uit verschillende bronnen. Dit moest een duidelijk overzicht bevatten om de lopende activiteiten te monitoren. Daarnaast was het doel om de klantgerichtheid te verbeteren door gebruik te maken van de grote hoeveelheid verspreide klantdata die beschikbaar waren. We werden betrokken bij het bouwen van een Sales Engine, aangevuld met het creëren van een Sales Data Mart, om zo te zorgen voor een uitgebreid salesoverzicht, welke voorheen ontbrak.