Case Study
Klantprofiel
Cliënt: ABN AMRO
Industrie: Financiële diensten, bankwezen
Proces: Mid- en Backoffice operaties
Cliënt: ABN AMRO
Industrie: Financiële diensten, bankwezen
Proces: Mid- en Backoffice operaties
ABN AMRO Operations voert alle mid- en backofficeprocessen van de bank uit. Hieronder vallen processen op het gebied van beleggingsproducten, standaard- en maatwerkleningen en generieke klantprocessen. Deze processen moeten worden geanalyseerd op conformiteit en prestaties.
Het handmatig analyseren van deze processen zou leiden tot een grote hoeveelheid handmatig werk en menselijke fouten.
Dankzij het gebruik van Celonis als een Process Mining-tool konden procesanalisten de naleving van nieuwe processen controleren met behulp van de Process Explorer. Voortdurende verbeteringen in de configuratie werden geleverd aan de procesingenieurs, waardoor ze processen efficiënter konden maken en de klantbeleving konden verbeteren.
Processen worden voortdurend gemonitord op verbeteringen en automatisering
Met behulp van Celonis Process AI werden knelpunten in processen makkelijk geïdentificeerd. Onnodige herhaling van activiteiten werd voorkomen waardoor de hoeveelheid handmatig werk om te herstellen afnam. Dit resulteerde in een aanzienlijke vermindering van de doorlooptijd na 2 maanden van implementatie. Daarmee was een succesvolle Proof of Value geleverd en afgerond.
Vermindering van de doorlooptijd voor een van de grootste processen.
Celonis kan eenvoudig de naleving van elk dossier binnen een (nieuw) proces controleren. ABN AMRO had behoefte aan inzicht in hun huidige processen en om actie te ondernemen op verbeter- en automatiseringsmogelijkheden die Celonis aanbeveelt op basis van de gegevens.
Daarom neemt het management datagestuurde beslissingen op basis van procesinzichten uit aangepaste Celonis dashboards.
Verbeteringsinitiatieven geïmplementeerd
Door het oprichten van een gefedereerd CoE (Center of Excellence) in de afdeling operations wordt de bankbrede implementatie van Celonis Process Mining versneld. Dit wordt bereikt door expertise te centraliseren, kennisdeling te bevorderen en consistente implementatie te waarborgen. Het resultaat is een verbeterde operationele efficiëntie en procesoptimalisatie in de gehele organisatie.
“Dankzij Celonis kunnen we onze processen eenvoudig volgen en bottlenecks snel identificeren, waardoor de doorlooptijd wordt verminderd en het succespercentage en de efficiëntie van onze processen toenemen."
Wij zijn er om je te helpen.