Case Study
Klantprofiel
Cliënt: ABN AMRO
Industrie: Financiële diensten, bankwezen
Proces: Know your Customer (KYC) Risk
Cliënt: ABN AMRO
Industrie: Financiële diensten, bankwezen
Proces: Know your Customer (KYC) Risk
Banken zijn verplicht om het witwassen van geld en financiële criminaliteit te voorkomen. Nalatigheid op deze gebieden heeft geleid tot miljardenboetes van regelgevende instanties. De afdeling Detecting Financial Crime (DFC) is verantwoordelijk voor de naleving van deze zeer complexe en steeds veranderende omgeving.
Vóór de implementatie van Celonis werden de prestaties van de drie Know Your Client-processen (kernprocessen van de DFC-afdeling) handmatig en steekproefsgewijs beoordeeld. Deze handmatige aanpak resulteerde in een late detectie van problemen, een hoge onnauwkeurigheid en geen inzicht in de ‘pijnpunten’.
Om controle te krijgen over de KYC-processen en de prestaties (en dus te voldoen aan de eisen van toezichthouders), wordt de handmatige, steekproefsgewijze beoordeling omgezet in een volledig geautomatiseerd, 100% continu end-to-end procesbewakingssysteem met behulp van Celonis.
Geautomatiseerde monitoring van risicocontroles
Deze voortdurende bewaking maakt end-to-end monitoring van de effectiviteit van controles in een proces mogelijk en faciliteert tevens een gegevensgestuurde risico- en controlebeoordeling, waardoor de focus verschuift van het vinden van uitzonderingen naar het beheren van uitzonderingen.
End-to-end procesbeheersing
Bright Cape kan een ondersteunende partner zijn die via process mining procesverbeteringen kan doorvoeren en waarde kan realiseren.
Geïdentificeerd in de eerste 3 maanden
“Het gebruik van Celonis verbeterde de prestaties en kwaliteit van onze risico- en controleprocessen en hielp ons om als bank de controle te krijgen."
Wij zijn er om je te helpen.